Как создать эффективную рекламу? Прежде всего, нужен план, затем правильно распределить бюджет и только потом, начинать рекламную компанию. Вы сами должны выбрать, как лучше воздействовать на покупателя, будет ли это реклама-баннер, реклама по радио или ТВ, или просто рекламные листы. Главной задачей рекламы является привлечь внимание и заинтересовать покупателей, а также побудить к дальнейшим действиям.
Реклама информирует о товаре и бренде, убеждает людей, создаёт стимулы к совершению действий, подкрепляет прошлый опыт покупок.
Read the text
What makes a good advertisement?
You’ll need to determine what you’re going to advertise. It is absolutely essential that you come up with a plan. A well-constructed plan will keep you on track and prevent any problems down the line.
Budget
You’ll need to decide a budget for your advertising campaign. Make a list and allow for every additional cost possible. This means you will not run out of money during the process of your advertisement. Your budget will depend on whether you’re making it yourself and how embellished you would like it to be.
Banner advertisement
The main function of a banner ad should be to attract attention to the visual aspect of it. You then want to prompt the viewer to click on it and through to the next page. Your banner ad should represent your company as a brand by including your company logo and using a similar color scheme to that on your website.
Radio advertisement
As radio advertisements are audio based only, you’ll need to ensure that the content is up to scratch. Prepare a well-written script and use chatty, conversational language.
Print advertisement
Print advertising combines copy and visuals to persuade the reader. You’ll need to have a strong, attention grabbing headline. Make it appealing and clear, engaging and persuasive. The information should be delivered to the reader quickly and with the intention to have an impact.
Television advertisement
TV ad involves two main tasks: 1) creating a television advertisement that meets broadcast standards, and 2) placing the advertisement on television via a targeted air time media buy that reaches the desired customer.
Learn some useful phrases from the text
- tip
- совет, подсказка
- profit margins
- размер, коэффициент прибыли
- essential
- естественно
- to come up with a plan
- иметь план
- well-constructed
- правильно разработанный
- to keep on track
- поддерживать
- to prevent
- предотвращать
- down the line
- в дальнейшем
- allow for
- принимать во внимание, предусматривать
- additional cost
- дополнительные затраты
- to run out of money
- остаться без денег
- embellished
- приукрашенный
- to prompt
- побуждать
- to ensure
- убеждать
- up to scratch
- на должном уровне
- script
- текст
- chatty
- разговорный, непринужденный
- to combine
- совмещать в себе
- copy and visuals
- рекламный текст и изображение
- to persuade
- убеждать
- grabbing headline
- захватывающий заголовок
- appealing
- привлекательный
- engaging
- занимательный
- to have an impact
- оказывать влияние
- targeted air time
- запланированное время в эфире