вход
Вход в кабинет
Восстановить пароль

Вернуться

Нажимая, Вы соглашаетесь c Правилами сервиса

Ваша заявка принята
Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время
При отправке возникла ошибка

Что делает рекламу удачной: эффективные советы

Что делает рекламу удачной: эффективные советы

Как создать эффективную рекламу? Прежде всего, нужен план, затем правильно распределить бюджет и только потом, начинать рекламную компанию. Вы сами должны выбрать, как лучше воздействовать на покупателя, будет ли это реклама-баннер, реклама по радио или ТВ, или просто рекламные листы. Главной задачей рекламы является привлечь внимание и заинтересовать покупателей, а также побудить к дальнейшим действиям.

Реклама информирует о товаре и бренде, убеждает людей, создаёт стимулы к совершению действий, подкрепляет прошлый опыт покупок.

Read the text

What makes a good advertisement?

You’ll need to determine what you’re going to advertise. It is absolutely essential that you come up with a plan. A well-constructed plan will keep you on track and prevent any problems down the line.
Budget
You’ll need to decide a budget for your advertising campaign. Make a list and allow for every additional cost possible. This means you will not run out of money during the process of your advertisement. Your budget will depend on whether you’re making it yourself and how embellished you would like it to be.
Banner advertisement
The main function of a banner ad should be to attract attention to the visual aspect of it. You then want to prompt the viewer to click on it and through to the next page. Your banner ad should represent your company as a brand by including your company logo and using a similar color scheme to that on your website.
Radio advertisement
As radio advertisements are audio based only, you’ll need to ensure that the content is up to scratch. Prepare a well-written script and use chatty, conversational language.
Print advertisement
Print advertising combines copy and visuals to persuade the reader. You’ll need to have a strong, attention grabbing headline. Make it appealing and clear, engaging and persuasive. The information should be delivered to the reader quickly and with the intention to have an impact.
Television advertisement
TV ad involves two main tasks: 1) creating a television advertisement that meets broadcast standards, and 2) placing the advertisement on television via a targeted air time media buy that reaches the desired customer.

Learn some useful phrases from the text

 tip
 совет, подсказка
 profit margins
 размер, коэффициент прибыли
 essential
 естественно
 to come up with a plan
 иметь план
 well-constructed
 правильно разработанный
 to keep on track
 поддерживать
 to prevent
 предотвращать
 down the line
 в дальнейшем
 allow for
 принимать во внимание, предусматривать
 additional cost
 дополнительные затраты
 to run out of money
 остаться без денег
 embellished
 приукрашенный
 to prompt
 побуждать
 to ensure
 убеждать
 up to scratch
 на должном уровне
 script
 текст
 chatty
 разговорный, непринужденный
 to combine
 совмещать в себе
 copy and visuals
 рекламный текст и изображение
 to persuade
 убеждать
 grabbing headline
 захватывающий заголовок
 appealing
 привлекательный
 engaging
 занимательный
 to have an impact
 оказывать влияние
 targeted air time
 запланированное время в эфире
Понравилась статья? Поделитесь со своими друзьями в социальных сетях

Пройти бесплатный урок английского языка

*

-35% первый месяц обучения тем, кто продолжит обучение по курсу разговорный английский

Ваша заявка принята
Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время
При отправке возникла ошибка
Отправить еще раз