вход
Вход в кабинет
Восстановить пароль

Вернуться

Нажимая, Вы соглашаетесь c Правилами сервиса

Ваша заявка принята
Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время
При отправке возникла ошибка

Как произвести впечатление на работадателя

Как произвести впечатление на работадателя

К собеседованию нужно хорошо подготовиться, найти информацию о компании, знать свое резюме, прорепетировать возможные вариации ответов и вопросов. В назначенный день соискатель должен выглядеть элегантно и стильно, не опаздывать на собеседование.

Узнать, как правильно составить резюме, вы можете в новом разделе нашего блога "Резюме на английском " с примерами и переводом.

При встрече с работодателем, в первую очередь, необходимо установить зрительный контакт, пожать руку, в течение собеседования вести себя уверенно и позитивно, быть честным, говорить спокойно и сдержанно. Все эти мелочи помогут произвести правильное впечатление на работодателя и, возможно, получить работу своей мечты.

Read the text

How to make the right impression at job interviewers.

Preperation

1. The format and questions asked in an interview vary enormously. Do lots of preparation beforehand. Research the company and the industry. Look at websites and news sources to find out about the company's products, services, ownership, competitors and its reputation.
2. Get to know well your CV or application form and covering letter. Look through the job advert.
3. Practice your answers to questions aloud and rehearse the interview with a friend. Ask your friends if you have any pet phrases or annoying habits when talking such as saying 'you know what I mean' too frequently. Make sure that you have the suitable clothes to wear and are well groomed. Generally it's worth wearing a good quality suit, washing your hair, polishing your shoes, and so on.

On the day

1. Dress smartly.
2. Do you utmost to arrive on time. Make sure you have the interviewers’ contact numbers with you so that you can get in touch if you get held up.
3. Take three or four spare copies of your CV with you.
4. Give a firm handshake.
5. Be enthusiastic about yourself, the job and the company.
6. Be positive and confident. Remember you are selling yourself.
7. Be honest and do not exaggerate.
8. Speak slowly and clearly. Use stalling phrases, such as 'that's an interesting question'.
9. Give thorough answers to questions, using your experience and knowledge to support what you say.
10. Don't say anything negative about previous employers. Always keep it positive.
11. Make eye contact.
12. If asked if you have any further questions and you have none, say that your questions have been answered during the course of the interview.

Follow up afterwards

If you don't get the job, contact the interviewer to ask if they can give you some feedback on the interview. The feedback can help with the next interview.

Learn some useful phrases from the text

vary
варьируются, различаются
enormously
значительно, весьма
news sources
источники новостей
ownership
собственность
competitors
конкуренты
CV (curriculum vitae)
резюме
application form
регистрационная форма
covering letter
сопроводительное письмо
job advert
объявление о вакансии
to rehearse
репетировать
pet phrase
«слова-паразиты»
annoying habits
раздражающие привычки
suitable clothes
соответствующая одежда
well groomed
опрятный, ухоженный
suit
костюм
smartly
элегантно
utmost
все возможное
get in touch
выходить на связь
hold up
задерживаться, опаздывать
spare copies
лишние экземпляры
confident
уверенный
exaggerate
преувеличивать
stalling phrases
устойчивые выражения
employer
работодатель
make eye contact
установить зрительный контакт
feedback
пожелания, комментарии, замечания
Понравилась статья? Поделитесь со своими друзьями в социальных сетях

Пройти бесплатный урок английского языка

*

-35% первый месяц обучения тем, кто продолжит обучение по курсу разговорный английский

Ваша заявка принята
Наш менеджер свяжется с Вами в ближайшее время
При отправке возникла ошибка
Отправить еще раз